U follow me, I follow U.

Suka tak?

Thursday, January 20, 2011

4 Perkara Yang Kau Tak Patut Tahu Pasal Aku

5. Pernah dikejar oleh seorang pakcik Sex Maniac pada tahun 1998.

Kejadian ni berlaku pada tahun 1998. Waktu tu aku ingat lagi, sewaktu aku seronok main game di sebuah Shopping Complex, aku didatangi oleh seorang pakcik tu. Kalau tak silap aku ni mesti dari Sabah ni dari segi bahasa dan cara dia bercakap.

(ni bukan si Basri silat cekak tu).

Wah..Waktu ni aku rasa pakcik baik gila. Cakap menggunakan ayat-ayat yang manis tanpa meletak tangan di bahu dan anak mata pandang ke atas. Disebabkan dia ni bertaraf pakcik, aku takda la bimbang apa-apa sampailah tiba-tiba aku mendengar suara dari jauh.

"Arep si hensem..oi..arep si hensem.."
"Apa??"
"Sini laaaa...."

Aku pun berlari la kat dia. Tiba-tiba pakcik tu pegang tangan aku. Pergh...Ni bukan cerita lucah weh..Aku berjaya menarik tangan aku terus berlari ke arah kawanku.

"Weh..hang gila ka??"
"awat2..?"
" Hang tau tak pakcik tu.......... "

Perghh..Baru aku tahu. Sebelum ni kawan aku ni pernah hampir menjadi mangsa dia. Dia akan bawak budak-budak pergi makan. Kemudian mangsa kemungkinan akan dibawa ke sesuatu tempat dan diliwat!

Aku tengok pakcik masih senyum kat kami, kami terus berlari-lari pergi dari situ.

Mengucap panjang aku...hoho..




4. Tak pernah menangis sejak tahun 1994.

Kisah tahun 1994. Waktu seingat aku, aku ikut mak ayah aku pergi shopping dengan menaiki "ferrari" kuning ayah aku. Waktu ni aku tak ingat la..Yang pasni aku nakkan sesuatu sampai menangis dan taknak berjalan lagi. Ayah aku punya lah bengang sampai cubit perut aku. Waktu ni aku terangkat dan terus dia masukkan aku ke dalam kereta.Aku dapati perut aku berdarah. Aku pun berhenti menangis. Mulai dari saat itu, aku tak pernah menangis lagi sepanjang hidup aku. Sebab tu muka aku macam seorang yang takda perasaan je sekarang ni.




3. Fobia dengan cawan kaca sejak tahun 1993.

Sejak kecil aku duduk di rumah dengan nenek aku. Nenek aku punya lah garang. Aku selalu pecahkan cawan kaca nenek aku. Dalam sehari 2 cawan aku pecahkan dengan jayanya. Dan waktu tu mak aku cadangkan aku pakai cawan plastik je. Sampai bersekolah rendah, hingga ke sekolah menengah, kalau nak buat air, mesti aku gunakan cawan plastik. Sampailah sekarang, aku cenderung untuk gunakan cawan plastik. Aku bukan fobia, cuma aku tak biasa dengan cawan kaca.




2. Pemalu yang teramat sangat sejak lahir.

Aku dari kecik bukan sahaja dilahirkan kacak, tapi jugak pemalu. Tiap kali tetamu datang bagi salam, aku bukak pintu, lepas tu aku terus tutup dan kunci pintu. Dan aku menyorok di bawah katil. Tinggallah tetamu tu terpinga-pinga di luar. Haha. Sekarang ni taklah.

Cuma aku tak dapat nak pandang tepat ke mata seorang perempuan bila bercakap dengannya. Aku cenderung untuk pandang ke bawah daripada pandang matanya.

(bukan pandang bawah tu setan.Aku tau korang fikir apa).

Tapi aku dah berjaya atasi masalah ni. Sekarang dah takda masalah bila berhadapan dengan seorang perempuan.

Tapi kalau ramai...huhuhu..

p/s : aku akan padam post ni dalam beberapa jam lagi. Bertuah la kalau korang dapat baca..haha.

UPDATE : TAK JADI NAK PADAM.HUHU

7 comments:

zureen nasir said...

hai awak yg pemalu :)

pha is said...

aq pon nk buat entry mcm ni lah... hehehe

sarah asshila said...

dua2 gedik..ish3..

Mohd Areef said...

jgn ckp pmnt2 aku gedik..
hehehehe..

haslinda said...

haha..ko ingt ek sume 2..bgus:)
patot la mase kem gune cawan plastik je.hahahah

Ahlu Alsalaf Alsalih Bin Abu Yazid said...

hahaha.. belum apa2 dah kena setan... hahaha

Azyie said...

salam...

5)gila la pakcik 2..
4)yea la nie xnagis g~~
3)eley tkt cawan pecah lagi la 2..
2)pergh~~pasan nyer..pemalu sgt la kamu nie~~len kali muka kasi ttp k??

akhir kata hahahaha..

Jom Baca!