U follow me, I follow U.

Suka tak?

Thursday, June 30, 2011

Aku Dituduh Sesat Tak Semena-Mena!

Klik untuk membaca dengan jelas.

Nak tergelak tengok orang bercakap tanpa ilmu ni. Bijak menuduh dan 'bijak' juga mempertahankan diri. 'Susah' nak berdebat dengan PedangTajam ni. Belum apa-apa lagi dah tuduh kita sesat.Dengan siapa dia ber-ijtihad? Anda tahu? Anda kenal imam anda?

p/s : Tak tahu sama ada kedua-dua Anonymous adalah orang yang sama atau orang yang berlainan. Walau apapun, anonymous kedua menuduh aku sesat juga. Terima je lah.

6 comments:

TeAqArH said...

hahaha..org mcm ni patot digelakkan dan berdoa dalam hati supaya dia insap..x perlu nak kate org sesat...diri sendri blom tentu beriman kpda yang ESA...balik telur busuk kat org,tp ko wat xtahu...dasar pengecut..tunjukkan identiti tu....

Mohd Areef said...

Baling batu, sembunyi tangan.
Tapi batu terkena kepala sendiri.
^_^

Anonymous said...

Inilah golongan yang menimbulkan kesangsian dan memburukkan agama Islam. Mereka kuat mempertahankan agama tetapi mereka tidak cukup ilmu nutunk menyusun kata-kata mereka agar tidak menimbulkan salah faham. Mereka fikir mereka sudah penuh ilmu didada tetapi ilmu yang ada hanylah sebesar semut malah lebih kecil lagi kebiasaannya.

Nasihat saya, apabila hendak bercakap tentang hal-hal agama, bersedialah dengan penerangan yang lengkap berserta nas-nasnya kerana kita tidak pernah tahu siapa yang akan membaca comment ini.

Dan kepada saudara Ariff, abaikan sahaja golongan sebegini kerana tidak ada sebarang kebaikan hadir jika anda berbalah dengan mereka. Mereka keras kepala dan tidak akan mengaku salah walaupun terang-terangan mereka salah. Mereka angkuh dan sebaiknya, biarkan mereka berasa takbur dengan diri mereka. Takbur itu salah satu kemungkaran di sisi Allah dan sekiranya mereka sedar akan takbur, insya-Allah mereka akan berubah.

Mohd Areef said...

Anonymous
> Mereka hanya menerima apa yang disuap sejak kecil. Apabila datang sesuatu yang bukan dalam lingkungan ilmu mereka, mereka terus mendustakannya.

Anonymous said...

dan itulah perbezaan yang paling ketara antara ilmu 'suap' dan ilmu yang dicari.

TeAqArH said...

mereka megah dgn ilmu yang mereka ada..seolah2 mereka tahu segalanya tentang agama...bile ditegur,mengatakan orang laen sesat..adakah adil??Sedangkan kite belom tentu btol dilandasanNYA

Jom Baca!