U follow me, I follow U.

Suka tak?

Wednesday, June 29, 2011

Jamah Tangan Syaitan

23 Jun 2009, segelintir siswa di Tehran berdemonstrasi membantah Presiden Ahmadinejad. Seorang siswi dengan beraninya menahan kereta Presiden yang melalui sebatang jalanraya. Dan pengawal keselamatan membiarkan seketika, demi memuaskan hati siswi tersebut meluahkan rasanya. Ia adalah satu aksi positif seorang pemimpin berani bersemuka dengan rakyatnya. Ia juga model keberanian seorang siswi mempersoalkan dasar-dasar pemimpin yang mentadbirnya. Bukan menjadi pak turut dan kangkung diselenggara akta. Siapa bilang di Iran tiada demokrasi dan ruang untuk bersuara?

Foto ini tiba di tangan media Amerika, maka isyarat di jari menjadi lain pula. Kemahiran digunakan untuk memanipulasi gerakan tangan menjadi gerakan tangan syaitan. Dengan isyarat lucah, media Amerika berharap dapat memalukan Presiden Ahmadinejad. Keberanian seorang pemimpin berdepan dengan seorang anak muda pembangkang diputarberlitkan supaya ia menjadi sebuah momen yang biadab dan menjatuhkan maruah seorang Presiden. Tetapi, tidak semua orang boleh terpedaya.

Anda fikir anda boleh melakukannya di sini?

9 comments:

PedangTajam said...

aku takmau cakap pasal entry ni..
cuma nak tanya, apsal ko bela presiden syiah ni?

dia ni ada nuklear bagai, tp amerika taknak serang dia. ko tau kenapa? sbb syiah ni tali barut amerika dan yahudi lah!

nabi suruh ikut ahli sunnah wal jamaah bkn ikut syiah sesat ni..

Anonymous said...

soalan saya untuk anda :

1. Berikan ayat AL-Quran yang Nabi Muhammad suruh ikut ASWJ? Atau sekurang-kurangnya hadis-hadis?

2. Anda berijtihad kepada siapa?

3. Berikan nas-nas yg membolehkan kita mengatakan 'sesat' kpd orang lain?

PedangTajam said...

alaahhh..ko cri sendiri lah. hadis?kan aku dah ckp nabi suruh ikut sahabat..tak faham kew??

2.ijtihad dgn islam lah..ko kafir syiah kn???

3. apeee jenis soalan laaa niii.. bangang btul. aku bg contoh je lah, JAKIM kata syiah sesat dan menyesatkan. takkan JAKIM xpakai nas kot???

Anonymous said...

ko dgn pemilik blog ni pun sama2 sesat!!! bertaubat lah weeeeeeee...

Mohd Areef said...

PedangTajam > Sila jawab soalan 'anonymous' dahulu...

Anonymous said...

uit gler panas komen..jup2..seelok2 nye try kte tgk diri sndrik...berckp psl sesat...xkre la..ak sndrik ke...penah ikt sunnah?solat cmn?ikt sunnah ke?ke pakat turut skolah fardu ain punye?tnpa cek dalil2 Rasulallah....seboleh2 nye..jom2 diri sndiri termasuk ak...tgk diri..kaji sunnah Nabi..YANG SAHIH...juz pndgn..sesame Islam...gaduh wtpe...lau berbincg ok..huuu

TeAqArH said...
This comment has been removed by the author.
TeAqArH said...

jgn cepat melatah pedang tajam..seblom nk membidas dgn kata2 yg tajam macam pedang,sila bg bukti..and anonymous,xpyah la bg bukti jakim tu..sokong x semstinye kite berpihak...salah ke mengambil contoh yg baek???and anonymous, jgn duk kate org sesat,sedangkan diri kite ni belom tentu amalan seharian tu ALLAH terima...1jari menuding kat org,3jari lg tuding kat diri sensiri..so,jgn gaduh2 kat sini...sokong any yg atas ni...bincang...lau x puas hati,suarakan kemusykilan dgn budi bahasa yg elok..^_^
tahniah areef..x cepat melatah...^_^

slarky said...

Pedang tajam,yg ko ni mengkafirkan saudara ko sendiri yg terang2 islam dah kenape?membela seseorang boleh jd kafir?ko tau,zaman nabi dulu,orang tak ikut pergi perang,nabi tak ckp pun si fulan ni munafik sbb x ikut perang,ko lagi la terang dan nyata ckp orang tu kafir,hebat pangkat ko,sdgkan nabi pun x pernah ckp orang tu munafik secara specific

Jom Baca!