U follow me, I follow U.

Suka tak?

Friday, July 15, 2011

Islam Mazhab Syaitani!

"ni lagi 1 punyaa hal . aku tau dlm dunia ni tak ramai ponpuan ada DARA. skrg susa nk dpt girl yg ade dara . aku kesah ape org nk pggil aku bohsia ? lau kau mara org pggil kau bohsia , means betol la yg kau tu bohsia . sedar sedar la weh .. jgn ingat dlm dunia ni aku srg je tade dara ! pkir sbelum ckp . YEAHH . aku jujor la dgn korang , AKU DA PERNAH MAEN ! puas ? ade ke org nak mngaku mcm ni ? takkan punya .. bia org nak pandang hina kat kita . asalkan kita adeMARUAH DIRI ! thankyou :)"


Benarkah anda ada MARUAH DIRI? Orang yang bermaruah apabila melakukan kesilapan, dia tak akan memberitahu keaiban dirinya (dengan bangga) kerana ia telah ditutup keaibannya oleh Allah SWT.

Alasan yang tak masuk akal. Mengaku dengan 'bangganya' telah dirogol. Adik, orang yang merogol, hukumannya bukan gantung sampai mati dik.

Dipetik daripada entry seorang penulis blog. Hebat kan? Tak perlulah aku beri alamat blognya sebab cerita ni pun dah agak basi. Penulis blog ini telah pun menutup blognya kerana mendapat tekanan hebat daripada pelawat blognya. Dan isu ini juga pernah mendapat perhatian akhbar. Sekadar untuk mengingatkan agar perkara yang sama TIDAK berulang.

Aku pelik kenapa remaja sekarang begitu mudah memalukan diri sendiri. Mungkinkah mereka sedar yang tanggungjawab yang mereka pikul sebagai seorang Islam. Jika Islam hanya sekadar nama dan catatan dalam IC, baik jangan mengaku Islam. Kerana Islam itu Ad-din. Jalan Hidup. Kalau 'jalan' macam setan, itu dipanggil Islam Bermazhab Syaitani!

2 comments:

Anonymous said...

Nie kes Adinda Evans kan kalau tak silap la

Mohd Areef said...

dan untuk semua yg berbangga dengannya..
terima kasih kerana ziarah. ^_^

Jom Baca!