U follow me, I follow U.

Suka tak?

Friday, July 1, 2011

Kanak-Kanak 'Sesat'

Ye! Terkejut kan tengok gambar-gambar ni? Inilah rupanya kanak-kanak yang dididik dengan kesesatan. Tak seperti di Malaysia.
























Tempat : Masjid Imam Sadeq, TEHRAN.
Sumber gambar : MEHRNEWS.

Suasana seperti gambar-gambar diatas tidak terdapat di Malaysia. Yela, di Malaysia kita ada Tom Tom Bak. Belajar menyanyi dan menari. Kecil-kecil dah diajar macam tu, dah bersekolah menengah belajar 'buat video' pula.. Sedangkan di sana, kanak-kanak yang menginjak usia remaja akan diberi tugas dalam menganjurkan program berbentuk keagamaan. Sesat kan?

p/s: Masjid di sana membenarkan kanak-kanak untuk masuk. Tetapi masjid di Malaysia kanak-kanak dibawah umur 5 tahun dilarang masuk.

5 comments:

TeAqArH said...

malaysia kan aman....tp dr segi luaran...pergolakan dalaman kite tak tahu.....
perli kan entry ni...
tqah pegang 1 je...paham paham,x paham sudah..^_^

Wani said...

wow! sesat nya depa...

*malaysia ni maju sangat, tak sempat nk sesat pon, nagivator kn ada, papan tanda yg bercabang cabang pon banyakk la sangat..



-_______-'

pha is said...

malaysia ni mmg... yg muda dengan tom tom bak, yg remaja dengan AF, yang tua mampos tak sedar diri dengan KILAUAN EMAS... hahaha

Zuha said...

len macam je entry ni!!

but still like it :)

http://mat-jungle.blogspot.com/

Mohd Areef said...

Atiqah
> Sama macam nak ikut, ikut, taknak ikut sudah. :-P

Wani
> memang 'sesat'. hehe. Tapi tak faham apa yang anda maksudkan dengan 'papan tanda yang bercabang'. Boleh jelaskan?

Pha Is
> Hang jgn faiz..aku 'suka' dengan KILAUAN EMAS tuu...hahaha

Zuha
> Hahahaha. Selalu lain macam.

Jom Baca!